Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

19 Ocak 2012 Perşembe

Beklenen post..Kloş etek nasıl dikilir?öğrenelim..

Herkese merhabalar;
Kendi çabalarıyla dikiş diken takipçi arkadaşlarımdan  gelen yorumlardan ve bu postumda yayınladığım etekten sonra aldığım maillerden yola çıkarak bu aralar kıl olduğum kendini birşey zanneden bazı moda evlerine inat,kendiminde dikip sattığım bir etek modelini seve seve sizinle paylaşmak istiyorum.Facebook ta birçok moda evi tasarımım diye kandırıyor ama bu model zaten vardı.Şöyleki ben 3 sene önce dikmeye başladım ama geçen seneden beri moda oldu.Birde sanki hiç bilinmiyor gibi dikimi hakkındada hiç bilgi vermiyorlar..Anlamıyorum yaa...Neyse bu konuya kendi çapımda çözüm getirerek azıcık dikiş bilgisi olan arkadaşların anlayacağını umuyorum.Aslında dikişe başladığım ilk senelerde eski blogumda yayınlamıştım ama o zaman bende cahildim:))anlatamamış olabilirim.Şimdi daha detaylı göreceksiniz.

Öncelikle geniş bir masaya ihtiyacımız var.Eğer yoksa yerde kesebilirsiniz...Ben sürekli dikiş yaptığım için geniş bir kesim masasını da evime sığdıramadığımdan o boyutlarda bir mineflo kestirdim.İşim oldumu yere açıyorum.Bittimi rulo yapıp kaldırıyorum.Hem kumaşım kaymıyor.Hemde daha rahat oluyor.tavsiye ederim.


Kumaşı eninden katlıyoruz..Etek boyuna göre 2,5-3 metre kumaş kullanıcaz.

Kloş etekte esas olan şey; belölçüsü /3 dür.yani  kişinin bel ölçüsü: 66 cm  diyelim.


66/3=22 cm. ölçüsünü kullanırız..




Önünde büzgü kullanılmayacaksa kullanacağımız ölçü 22cm olacak.
Ama önde ve arka ortada büzgü yaparsak büzgü payını ekliyoruz.Bu tamamen büzgüyü ne kadar çok istediğinize bağlıdır.Resimlerdeki eteği büzgülü çalıştım.

ben 15cm öne,15cm arkaya büzgü payı verdim.yani 22+15+15=52 cm

Bu etek için baz alıcağımız ölçü 52 cm. olacak.

Önemli not: Astarda bu büzgü payını eklemiyorsunuz...)


Ok yönünde olduğu gibi 52 cm etek ucuna doğru işaretledikten sonra;


Fotoda olduğu gibi yuvarlağımızı oluşturuyoruz.yani aldığımız ölçülerin iki ucunu birleştiriyoruz.ok yönünde olduğu gibi tam ortadan sağa ve sola doğru  15cm belirliyoruz(büzgü payı için)..


yukarıdaki resimde yazılan işlemleride yapıyoruz..Yani ok yönünde oluşturduğumuz bel yuvarlağından aşağı etek boyumuzu ölçüyoruz.(örn;90 cm etek boyu gibi) Bel kısmındaki gibi etek ucundada iki noktadan yuvarlağımızı oluşturup 2 cm dikiş payı verebilirsiniz.

Önemli not 1:Fermuar yerini belirtmemişim ama soldaki ok yönünde (yani kumaş katı olmayan yer)bel yuvarlağından aşağı 15 cm noktasını işaretliyoruz.Orası dikilmeyecek.Gizli fermuar takılacak.Ayrıca kumaş katı tarafını hiç kesmeden 1 cm den yandikiş olarak dikebilirsiniz.

Önemli not2:etek ucu yuvarlağını oluşturmak belden daha zordur.O yüzden beldeki yuvarlağın her noktasından aşağı doğru etek boyu ölçüsünü alıp sabunla nokta koyun..sonra noktaları birleştirin..


Kemer için bel ölçümüz geçerlidir..Bu etek için asıl bel ölçümüz 66 cm dı.Bel  genişliğinizden 5 cm fazla alın ki ilik payınız olsun.Fazlasını kesersiniz..bel uzunluğu (yani eni)yönünde 
66cm+5 cm (ilik payı)=70 cm ölçüp işaretliyoruz.
Kemer yüksekliği keyfinize kalmış ama 5 cm den fazlası için kalıp gerekir.5 cm de yeterli oluyor zaten.
5+5=10 cm+dikiş payları


Aynı ölçüde bez tela kesiyoruz.



Kemeri kesip telasını yapıştırdıktan sonra büzgümüzü yapıyoruz.Eğer büzgüsüz yapmışsanız..Direk yan dikişlerini yapıp, gizli fermuarı dikiyoruz.

Astar için ise;


Resimde anlattığım gibi yapıyoruz.Fermuar uzunluğunu dikmiyoruz unutmayın...


Yukarıdaki resimdeki yazıda olduğu gibi,Etekle astarı birleştiriyoruz.Kemerimizi de monteleyip diktikten sonra etek;


Resimdeki işlemleri yapıyoruz.Etek boyunu Bebe overloğuda yaptırabilirsiniz.Zira kloş eteğin uçlarını dikmek çok uğraştırıcıdır.Zevkinize kalmış.
son olarak iliğini açtırıp aynı kumaştan küçük top düğme bastırıyoruz.Ve güzeel bir ütü yapıyoruz..Ve eteğin son hali;


Kısa,uzun,büzgülü,büzgüsüz her şekilde yapabileceğiniz bir etek modelidir.Ama görünüşte kolay görünsede dikilen herşey kolay değildir.Herkes dikiş yapabilir ama yapandan yapana fark olur..unutmayalım..Umarım yardımcı olabilmişimdir.Eğer yanlışlık yada anlamadığınız bir yer varsa yazın eklerim post a arkadaşlar.Hadi bakalım buradan öğrenip dikenler eteklerinin  resimlerini yollamayı da unutmasınlar:))
Diktiğim diğer kloş eteklere buradan ya da facebook sayfamdan bakabilirsiniz...
Kolay gelsin:))))Haydi makina başına..







54 yorum:

  1. Süper anlatmışsın. Rahat anlaşııyor. Ellerine sağlık. Artık dikersek sana mail atalım değil mi?

    YanıtlaSil
  2. suhuba;saol canım anlatabildiysem süper:))
    tabikiii bekliyorum dikerseniz kesinlikle mail atın yayınlıcam inşl..

    YanıtlaSil
  3. bencede canım çok güzel anlatmışsın,bir kolş eteği ne kadar zamanda yapabiliyorsun :)

    YanıtlaSil
  4. haticecim kendimi sıkarsam(yani evle ilgili işim yoksa,yada başka birine birşey dikmiyorsam )oturursam başına oyalanma flan hesaba katarsam 1 günde (24 saat değil tabiki:)8 saat flan düşün)dikiyorum.Ama yoğunsam ve araya sokacaksam..3 gün diyebilirim.1.gün kesim 2.gün dikim 3.gün ütü:))yani duruma göre değişir.

    YanıtlaSil
  5. yarasa kollu kolay tuniklerden dikerseniz paylaşır mısınız anlatım diliniz çok iyi kolay anlaşılıyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. turuncu 70ler eteğidemi bu şekilde diktiniz sanırım büzgüsüz şekli ?

    YanıtlaSil
  7. Çok açıklayıcı olmuş teşekkürler. Annem terzi o dikerken başında bekleyip diktiklerine bakarak ne öğrendiysem öğrendim. senin gibi dikiş bloglarını takip ederek geliştirmeye çalışıyorum. İlk fırsatta güzel bir kumaş alıp kloş etek deneyeceğim. Resmini yollarım dikince.

    YanıtlaSil
  8. adsız 1:yarasa kolu sevmiyorum ama dikersem yayınlarım kesin:))

    adsız: evet turuncu etek büzgüsüz olarak aynı şekilde dikildi.

    swift:bekliyorum en kısa zamanda dik gönder:))

    YanıtlaSil
  9. canım ne güzel anlatmışsın maşallah modelist hocam gibi,bildiklerini başkalrıyla paylaşman çok güzel, dikienlerden bi hayır duası almak yeter insan

    YanıtlaSil
  10. deniz kabuğu: saol canım.elimden geldiğince ince..:)öyle tabiihayır duası yeter.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık cnm alçak gönüllülüğünü takdir ettim :)

    YanıtlaSil
  12. zuzum bana kursta bunu keserek ve dikerek anlatırsın dimi:)söz bende giyer mankenlik ederim:):):)

    YanıtlaSil
  13. ayy zuzum görende hiç dikiş bilmes sanır seni..hazıra konmak yooooooook..Ama yinede kıyamam sana anlatırım damam..

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel anlatmışsın Serap. Eline sağlık.. Denemek lazım da önce bi dikiş makinesi lazım :))

    YanıtlaSil
  15. :))kübracım annen dikiyodu senin onun makinasını çarp:))olmadı benim ilk makinam duruyo sen yeterki dik ben veririm sana:)

    YanıtlaSil
  16. Çok iyi bı anlatım olmuş ;) basarılar.....

    YanıtlaSil
  17. ellerinize ağzınıza sağlık çok güzel anlatmış ve dikmişsiniz.anlatımınızda benim gibi hiç dikiş bilmeyen biri için bile mükemmel.açıklamalı modellerinizin devamını bekliyorum...

    YanıtlaSil
  18. elçin:saol canım.umarım faydalı olmuştur..inşallah devam edicem:)

    YanıtlaSil
  19. selam canim, klos etegin bel kismi yani kemer olayi tam nasil yapiliyor? bloguna baktim ama bulamadim. bunu anlattigin bi yazin var mi?


    zehra

    YanıtlaSil
  20. canım bu postta anlattım ya 4.5. resimlerde görebilirsin:)

    YanıtlaSil
  21. ilk önce tasarımlarına hayran biri olarak sana iyi akşamlar dilerim canım.
    bu eteklerine bayılıyorum:-))soruma gelince;denemelik olarak bende yapayım dedim pilesiz istiyorum.elimde 3 metre boyunda kumaşım var.ama eni 90 cm ikiye katlanınca ensiz oluyor nasıl yapacam beceremedim enden yapacağımıza göre değil mi??bana vaktini ayırıp dönersen çok mutlu olurum

    istersen mail de atabilirsin

    mailim: htcyilmaz07@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. ben de klos etek diktim :) etegi buzgusuz olarak calistim . ama benim etegim sizin diktikleriniz kadar genis olmadi gibi . sizin calistiginiz kumaslarin en olculerini ogrenebilir miyim ?

    modeli aciklamali olarak anlattiginiz icin cok tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  23. firdevs:kumaşların enleri standart aslında çift en 1.40-150 tek enler 70-80 olur..ben çift en 1.40 kullandım...rica ederim

    YanıtlaSil
  24. blogunuz çok gsl emeginize sağlık..ben de bu aralar dikim işine merak saldım ama hiç bi bilgim olmadığından anlayamıyorum yazdıklarınızı video şeklinde yayınlarsanız çok iyi olur şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. merhaba herşeyi anladım fakat büzgüyü nasıl yaptınız normal dikişle elle çeke çeke mi?:)) ve birde kemer i nasıl dikiyorsunuz? kemerin arka kısmını eteğe katlayıp eteğin belindemi dikiyorsnuz düz dikişlemi overlok tarzı dikişlemi beli birleştiriyor sunuz? şimdiden çok tşk ederim bu arada sadece beli lastikli etek dikebiliryrm fermuarlılara yeni başladım en zorlandığım kısım ayrı kemer yapıp birleştirme kısmı :((

    YanıtlaSil
  26. Harika bir post olmuş, özellikle benim gibi acemiler için çok faydalı :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. merhaba sizinle bu gece tanıştım.
    iyiyki size rastladım
    aşk ilanı gibi oldu ama teşekkürler blogunuz harika

    YanıtlaSil
  28. sizi yeni keşfettim ve keşfe devam ediyorum :) elime bir kumaş geldi ve internette etek dikimi araştırması yaparken buldum bloğunuzu,hiç dikiş bilgim yok ama kumaşımı ziyan etme pahasına denicem bu eteği :)) teşekkürler.. elif..

    YanıtlaSil
  29. Kloş etek nasıl biçilir diye ararken blogunuza rastgeldim. Tarifiniz sayesinde dün bir oturuşta diktim. Etek boyunu düzeltmek ve bastırmak epey vakit aldı doğrusu ama şahane bir etek çıktı ortaya. Çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  30. adsız:inşl oda olucak.tşk
    1903:makınadada yapabilirsiniz büzgüyü ellede..ben pratik olduğu için ellede yapıyporum.kemerde zorlanıyorsanız ikiye katlayıp eteğe dikin.overlokla temizleyin daha rahat olur.saygılar
    ponti:çok sevindim:)
    ummucan:çok teşekkür ederim:)
    adsız:dene tabi:teşekkür ederim
    baybarslavals:rica ederim güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba elinize sağlık, gerçekten çok güzel.olmuş eteğiniz . Bende dikmek istiyorum ama yurtdışında yaşadığım için türkçem zayıf banya, anlayamıyorum , yanlış birşeyde yapmak istemem , almanca bilen varmı acaba aranızda, bana anlatması icin ? Yardımcı olan varsa, şimdiden teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfanın sağ kenarında translate var ordan çeviri yapabilirsiniz

      Sil
  32. medine ipeği varmı elinde ya:S:S lütfen aramadğm yer kalmadı hiç bir yerde yok. vişne çüürüğü ve siyah lazım. 3metre. bulablrmsn. kargyla yollarmsn butun masrf kargo fln hepsnı vercm nlur yetrkı tm buldum de bana :d ferace dıkılecekte lutfeen.

    YanıtlaSil
  33. serapcim bende nezamandir takip ediyordum seni,sonunda esim bana makine aldi hic aklimda yoktu,cok uzak saniyordum. :)dünde kumas aldim ve aksam hemen tarifteki gibi bictim.ama verdigin ölcülerden eminmisin?bende belime göre pileli model olarak 54 cm kestim ama acayip büyük oldu.zaten senin resimlerdeki bel oyugu daha kücük belli.sonra önden de arkadamda nekadar pile verdiysem toparlayamadim.sonra iki kat kumasi belime bi sardim tam pilesiz kilos etek(yani iki adet:)baktim olmuyor kumasi kestim 2 eteklik cikti.birini bugün diktim :)ilk dikis denemem bu arada.güzel oldu.ama kemerde zorlandim.kemere gizli dikismi yaptin yoksa ustundenmi diktin?birde fermuar yana mi geliyor arkayami? cevaplarsan sevinirim tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu anlatımda fermuar yana geliyor ..54 cm büzdüğünde nasıl 2 etek çıkıyor analamadım ayrı ayrı iki parça kesmedin umarım bence tekrar dikkatlice oku cnm kaçırdığın bir yer var sanırım.kemer için üstten de dikiş yapabilirsin ama alışkın olmalısın

      Sil
  34. ben eteği kestim diktim ama tekrardan söktüm şöyleki acayıp bir göbek çıktı.
    yani tamam var hiç yok değil ikiçocuğum var bahane etmek isterdim ama genç kızkende vardı bende bu göbek ama.
    sorum şu ki bu etek zayıf hanımlara göre daha ideal mi?

    YanıtlaSil
  35. :))yüksek belli yaptıgında göbüş çıkar evet genelde 34-42 beden arasına beli ince ise öneriyorum.göbeğin varsa daha düşük belde yaparak kurtarabilirsin.

    YanıtlaSil
  36. Serap hanımmm çokkk teşekkür ediyorummm.. Bu postunuz çok yararlı oldu.. postu okuyarak kumaşı kestim annem de dikti.. harika oldu bayramda giydim.. Ve sözlüm bayıldıı çok mutlu oldumm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cemilecim ne kadar güzel..maşallah rica edrm

      Sil
  37. serap hanım ben bugün kloş etek kalıbı çıkardım ama büzgüsüz..of anlatamıcam galiba yani çıkan kalıp bele denk gelmiyo..yardımcı olur musunuz..

    YanıtlaSil
  38. elbise yapıyorum ve üstü düz bi tişort şeklinde alt bölümünde büzgülü etek yapıcam yandan 18 santimlik fermuar yapıcam büzgülü etek de fermuar pot durur mu

    YanıtlaSil
  39. Bende kestim senin anlatımına göre. Bakalım yarın dikecegim. Hayırlısı. Ben koton kumaş (türkcesi oylemı ?!?deniyor) kullandım gündelik hoş bir etek olacak insallah

    Sevgiler deniz

    YanıtlaSil
  40. Bende bu anlatıma göre kalbımı çıkardım kumaşıkestim ve teyelledim bakalim yarın dikeceğim. Hayırlısı. Koton kumas lacivert ;)

    Sizin fiyonk lu kloş eteginizde bu anlatım gibimi dikiliyor?

    YanıtlaSil
  41. uzun etek delisi olarak,bayildiiimmmmmm :) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  42. merhaba kiloş etekte takıldığım bir soruyu sormak istiyorum.eteğin iki yanındada dikiş oluyor dimi?

    YanıtlaSil
  43. merhaba. benim de takıldığım eteğin iki yanında dikiş var mı?

    YanıtlaSil
  44. Eteğin büzgüsüz halini merak ediyorum. Büzgüsüyü nasil yapmalıyım

    YanıtlaSil
  45. Hay Allah razı olsun ya böyle verimli paylaşımlarınız için çok çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  46. merhaba bende begendim anlatim dilinizi benim merak ettigim mevlana model ve klos etek ayni kesimmi lutfen en kisa zamanda cevap verirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...