Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

30 Ekim 2012 Salı

Yakalık (erkek yaka)nasıl dikilir?Öğrenelim..!

merhaba arkadaşlar..
Umarım güzel ve huzurlu bir bayram geçirmişsinizdir.Kendi adıma gerçekten bol bol eğlenip gezdiğim bir bayram geçirdim çok şükür.o detayları daha sonra yazıcam inşl.Bu yazımda dikişseverler için yakalık yapımını paylaşıcam.Uzun zamandır mail ve mesajlarınızla ısrarla nasıl yapıldığını öğrenmek istiyorsunuz.Buyrun yapabilen yapsın,Yok ben yapamam diyenler yakalık siparişi için facebook sayfama mesaj yada s.bykylmzr@hotmail.com adresine mail atabilirler.

Aslında mailler arasında bana neden satışını yaptığınız ürünlerin yapılışını paylaşıyorsunuz ki diyen,hatta dikişi iş olarak yapıp,'' bizim müşterilerimizi kaybettirirsiniz bu şekilde ..!''diyenler bile var.Son kez açıklıyorum ki..benim sırf para kazanmak gibi bir derdim yok.Yapabilen yapsın.Üretsin,isterim.Sanal ortamda pek öğrenilecek birşey değil dikiş ama içinde dikiş aşkı olanlara ufak tefek bilgiler vermeye çalışıyorum.. ama Şunuda belirtiyorum ki '' taklitler asıllarını yaşatır..!''bu sözümle ne demek istediğimi anlayacak kişiler var:)nitekim bu postumda  kloş etek dikiminin ne kadar yararlı olduğunu okunma oranlarından anladım.ve ısrarla bu tarz paylaşımlarda bulunmaya devam edicem.

Neyse gelelim yakalığımıza.Hazırmıyız bayanlar umarım iyi anlatmışımdır ve güzel şeyler çıkar ortaya.malum yakalar çok erkek yaka,bebe yaka,hakim yaka vs..Ben  şimdi takıp çıkarmak üzere her kombininize uygulayabileyeceğiniz erkek yakayı anlatıcam.
Şimdi resimlerin üzerinkeki numaralara göre dikiş adımlarını takip ediyorsunuz.bende numaralara göre açıklamalarını yapıcam.


1-öncelikle resimde gördüğünüz gibi bir erkek yaka kalıbına ihtiyacınız var.Erkek yaka dedim diye erkek gömlek yakası olarak sınırlamayın.Bayan gömlekrinde de kullanılıyor bu yaka ama adı erkek yaka.Dikiş yapanlar rahatlıkla bulur ama bilmeyenler burda dergilerinden bulabilirsiniz.Gerçi ben çoook eski bir güler erkan dergisinden çıkarmıştım.normalde burda dergilerinde yaka ve yaka ayağı olarak verilir kalıplar.bu kalıpta gördüğünüz üzere birleşik.bu hem dikimde kolaylık sağlıyor hemde görünümde..
Kumaşı tersi üstte olacak şekilde ikiye katlıyoruz.kalıbın ortası kumaş katına gelicek şekilde yerleştiriyoruz.



2-Görüldüğü üzere sabunla kalıbı kumaşa aktarıyoruz.Aynısından yine kumaş katı olacak şekilde bir tane daha kesiyoruz.Yani toplamda (kumaş katı olduğundan)2 parçamız olucak.yaka ucundaki çizgi aslında ilik çizgisidir.ama ilik açmadığınız sürece kullanmayabilirsiniz.


3-Dikiş paylarımızı 1 cm veriyoruz.Eli yatkın olmayanlar 1.5 cm de verebilir.ve dikiş paylarından çizgileri takip ederek kesiyoruz.


4-Burda size bilmeyenler için aslında çok kullanışlı birşey göstericem.Normalde yeni dikişe başlayanlar sürekli çizimin diğer tarafa geçmesi için bol teğel yaparlar.Elbette bende ilk başladığımda yapıyordum.Sabun ütüde kaybolduğundan teğel mecburi oluyordu.Kumaşın altındaki karbon kağıdı,benim çizgilerin üzerinden geçtiğim alet ise rulettir.Aslında bir nevi mantı kesme aleti gibi.Ama daha narini çünkü her kumaşı da ruletle çizemezsiniz.narin kumaşlarda iz bırakır yada yırtar vs.
bu karbon kağıdı ve rulet ikilisi kalıbı kumaşa aktardığınızda arka taraf için teğel yapmanıza gerek bırakmayacak.tuhafiyelerde bulabilirsiniz.yinede yeni başlayanlar teğel yapsınlar derim.resimdeki gibi uyguladığınızda;


5-işte bu şekilde arka tarafına geçiyor.ip temizlemektende kurtluyorsunuz..


6-kumaş katında katlı olan yakalığın açılmış şeklini görüyorsunuz.


7-telayıda aynı şekilde kesiyoruz.yalnız bundan kumaş katında 1 adet kesiyoruz.Çünkü yakamızın bir tarafına kullanıcaz.burada önemli bir not :bu kumaş için bir tarafa kullanıyoruz ince yada kaygan kumaşlarda iki tarafada uygulamanız gerekli.


8-telayı yakamızın bir parçasınnın tersine ütü ile yapıştırıyoruz.


9-telalı ve telasız olmak üzere iki parça elde etmiş oluyoruz.


10-kumaşın düz yönleri üstüste gelicek şekilde birleştirmek için iğneliyoruz.Bu aşamada iğneli dikmeyi yapamıcaklar düz birleştirme teğeli alsınlar.hatta kaygan ve ince kumaşlarda kesinlikle tegel alınız.


11-Ortadaki  boşluğun başından başlayarak,boşluğun diğer tarafına kadar işaretli yerlerden dikiyoruz.




12- Makinada  kumaşın tersinden  düz dikiş yapıyoruz.


13-1 cm bıraktığımız dikiş paylarımızı yarım cm düşürüyoruz.yani dikim yerinden sonraki payları temizliyoruz.


14-burda bir önemli noktada tam yaka ile ayağı arasında çıt atmak.dikiş paylarını yarım cm düşürdükten sonra ok işaretli yerden dikiş yerine kadar çıt atınki döndürdüğümüzde rahatlık sağlasın.Çıt atmadığınızda  büzgülü durur.o bölgeyi düzgün çeviremezsiniz.


15-ortada boşluk bıraktığımız yerden kumaşın tersinden düzüne çeviriyoruz.


16-çevirdiğimizde bu şekilde yakalığımızı elde etmiş oluyoruz.bu aşamadan sonra ince detaylar var.



17-Yakayı ütülüyoruz.tam dikiş yerlerinin üst üste gelicek şekilde çok güzel ütülememişz gerekli.Okla işaretli yerler özellikle dikkat edilmeli.


18-Yaka ayağı kısmını resimdeki gibi katlayıp ütülüyoruz


19-bu şekilde  resimde görüldüğü üzere ütü çizgisini veriyoruz.


20-Evet yakamızın ütülenmiş hali bu şekildedir.Ütü çok önemlidir hem kıyafette hem yakada.kenarlarını kaydırmadan ütülemek dahada önemlidir.artık yakamız hazır üzerine dilediğiniz süslemeyi yapabilirsiniz.



21- bu boşluk yakayı tersten düze çevirdiğimiz boşlluktur.11 nolu resimde uyarısını yaptığım yer.yakayı düzüne çevirdiğimiz için ve üstten dikiş yapamayacağımızdan dolayı burayı  ara teğelle birleştirip dikiyoruz.


22-Cıtcıtlarımızı dikiyoruz.dilerseniz ilik açtırıp düğmede dikebilirsiniz.tamamen size kalmış.



 23-okla işaretli yerde gördüğünüz yapıştırma bir aksesuar.çıtçıtı diktiğimizde kötü görünen iplik görüntüsünü yok etmek için tuhafiyelerde bulabileceğiniz metal yapıştırma ürünlerinden..


24-bu yaka için bu şekil bir süsleme kullandım.İncili tüllü kokoş bişe.Sizler içinizden ne geliyorsa onu yapın evde fazla olan aksesuarlarınızla yada bir yerde gördüğünüz şeyleri uygulayın.dikim gerektiren şeylerde tek kattan dikin aksesuarları ki altta kötü görüntü oluşmasın iki kumaş arasında kalsın ipler.


25-ve yakamız kullanıma hazır..Yaka için en güzel kumaş gabardin,krep,daha tok duran orta veya tam kalın kumaşlardır.aklınızda bulunsun..




kullanım şekli de alttaki gibidir.


kullanım şekli ve  örnekler için daha fazlasına  ise bu postumda ve facebook sayfamdaki ürünlere bakabilirsiniz.
Umarım anlatabilmişimdir.Yazarak anlatmak zor olduğu gibi okuyarak anlamakta zor.Ama dikişten anlayanların anlayacağını biliyorum.Hiç bilmeyenler ise hemen dikiş öğrenin:))
Bir kaç kere okuyarak adım adım gitmenizi öneririm.Bu yaka benim kendi yöntemimimle kolaylaştırarak diktiğim yakadır.Gerçek manada profesyonel yakalar elbetteki daha muntazam ve zor şekildedir.Aman yanlış anlaşılmasın.Amacımız burda kolay yöntemle birşeyler göstermek.Bana bir dua yeter..

Kalın sağlıcakla..

Serap Büyük Yılmazer









20 yorum:

  1. çok öğretici olmuş ellerinize sağlık,ayrıca tebrik ederim sanırım bu işten para kazanıyorsunuz ve buna rağmen herşeyi ayrıntılı yazmışsınız takdir edilesi bi davranış kutlarım

    YanıtlaSil
  2. canım benim emeğine sağlık...
    çok güzel olmuş...süpersin...

    bu arada geçmiş bayramında mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  3. Super anlatmişsinizda hic ugrasamam sen yap biz alalim okurken zor geldi dikis her hatunun harci degil yani bana göre ellerinize saglik :))

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler canım güzel bi paylaşım olmuş,muhakkak denicem :)

    YanıtlaSil
  5. elinize sağlık çok güzel oldu bende uğraşmak istiyorum ama beceremiyorum malesef :(

    YanıtlaSil
  6. O kadar güzel anlatmışsınız ki, çok teşekkür ederim. Dikişte acemi olduğumdan zorlanıyordum, çok işime yaradı. Allah razı olsun. Birde bedene birleştirmeyi gösterseniz çok dua almış olursunuz. Hatta sırayla tüm yaka çeşitlerini anlatsanız süper olur :)Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ilk yorumu yapan buket hanıma katılıyorum. paylaşım diye ben buna derim işte :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba,
    ben de dikiş makinesi almak istiyorum,siz ne kullanıyosunuz,yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim..inşl faydalı olmuştur

    YanıtlaSil
  10. Hiç bilmeyen biri bile bunu çok güzel anlar canım, sen yaka tasarımı yapıp satmana rağmen bunu yayınlıyorsun bir de, helal diyorum :) Ellerine sağlık en kısa zamanda denenecektir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))saolasın cnm.dene bakalım bende merak ediyorum deneyenler foto yollasın amaaaa

      Sil
  11. naşallah abcak bu kadar net açık anlatılabilirdi sabırla çzenle anlatmışsın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. COK TESEKKÜRLER HARİKA ANLATIMINIZ İÇİN :) SEVGİLER DUA DA ETTİM SİZE :)

    YanıtlaSil
  13. Yaka ve anlatım çoook güzel olmuş,elinize,dilinize sağlık...http://benbuara.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. çok güzel olmuş maşallah çok teşekkürler anlatım için :)

    YanıtlaSil
  15. Ben de diktim kendime bir tane nihayet..Öyle güzel anlatmışsın ki, ağzına sağlık, ilk denemem olmasına rağmen başarılı olabildim. Çok teşekkürler. Blogumda biraz da kulaklarını çınlattım..

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık.dikiş bilmediğim halde sanki hemen yapailcekmişim gibi geldi:) teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. şahane bir anlatı olmuş.daha 4 aylık bir kurs öğrencisi olmama rağmen çok iyi anladım.emeklerinize sağlık.teşekkürler

    YanıtlaSil

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...