Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

23 Mart 2012 Cuma

Diktiklerimle ilgili bütün sorularınızın cevabı bu yazımda.!Sizden ricam lütfen okuyun..!

herkese hayırlı cumalar;
Sizden öncelikli ricam bu postu ön yargısız olarak tamamen okumanız,yorumlarınızla da fikirlerinizi benimle paylaşmanız...
Arkadaşlar bu postu hazırlamak zorunda kaldım.Çünkü;artık facebook sayfasına ve maillere yetişemiyorum.Cevap veremediğimde ise yanlış anlaşılıyor..Saçma sapan mailler geliyor..Belirtiyorumki gelen bazı maillerin aksine ben havalı,kendini beğenmiş veya birşey zanneden tipte birisi değilim..Mailinize cevap vermediğimde nedense böyle bir kanıya varıyorsunuz..Neyse bu yazıyı okuyunca anlıyacaksınız ve hepiniz sorduğunuz soruların cevaplarını bulacaksınız..
Gelelim asıl konuya..!Takip edenler bilir ki ben bir TERZİ değilim..!Bir moda evim,butiğim de Yok..!Ben bundan 4 sene önce dikiş kursuna giderek,içindeki dikiş aşkını çok ama çoook geliştirmek için hala dikmeye devam eden biriyim..Son 1 senedir ise,ara ara fırsat buldukça '' KİŞİYE ÖZEL DİKİM''yapıyorum.Özellikle belirtiyorum kişiye özel diye,çünkü bunun anlamını bir türlü anlatamıyorum sanırım.Arkadaşlar ''kişiye özel dikim'' demek,sadece o kişiye özel dikilmiş demektir.Yani kumaşı,modeli ona ait olmalı.Bir başkasında görüldükten sonra bunun bir anlamı yok yani..Benim yapmak istediğim de tam olarak bu..Çünkü şu dönemde kızılay dağıtmış gibi herşeyi herkeste görebiliyoruz.Özellikle bayanların kendini özel hissetmelerini sağlayan ''sadece bende var..!'' hissinden yola çıkarak böyle bir çalışma yapıyorum.Kafamda tasarladığım şeyleri kendimce çiziyorum,yada kalıplarla oynuyorum,kişi bana bıraktıysa en güzelini yapmaya çalışıyorum.Hiç bir kalıbın aynısı çalışmıyorum..İllaki bir yerinden değiştiriyorum..
Aslında terzi ile özel modacı arası birşey oluyor.Hout couture gibi yani..Aslında hout couture de bile aynı kumaş yada model 2.kez yapılabiliyor..Umarım anlatabilmişimdir...
Yani ben sayfaya kendi diktiğim birşeyi eklediğimde,kumaşı top olarak almadığım için   aynı kumaşı bulmam çoğunlukla zordur.Ki ben yapmak istemiyorum..Ama model için aynısını uyguluyorum.yada illaki ya dikim tekniğini yada ufak dokunuşlarla modeli değişiyorum.Ki sizde farkındasınızdır hepsi farklı gibi duruyor..Çünkü aslında sizlerin beğendiği kumaşın duruşuyla modelin bütünleşmesi..Kumaş modeli güzel gösterir..Doğru seçilirse tabiii.!


Bunun yanında sayfamda ünlü modacıların tasarımlarını da paylaşıyorum.Yani genelde hep dikebileceğim şeyleri paylaşsamda,o kumaşlara ve aksesuarlara ulaşmamın şimdilik imkansız olduğunu,çünkü Türkiye'de olmadığını,Metrelerinin en az   100$-200$ dan başladığını bilmenizi isiyorum..Ama kumaşı ben alırım diyorsanız zevkle dikerim:)
Ayrıca en önemli konulardan birisi de fiyat konusu..
Sayfamda çoğunlukla kibar bir şekilde fiyat soranların yanında,kaba bir üslupla soranlar,cevap vermeyince yine saçma sapan yorumlar yapıp sanki ben işçisiyim gibi davrananlar var..!Ayıp..benim sayfayı açmamın sebebi satış yapmak,para kazanmak,müşteri bulmak değil..Aksine dikişe yeni başlayanlara destek olmak,yapmayanlara da özel ürünleri gösterip sahip olmalarını sağlamak..Eğer sadece satış yapmak gibi bir isteğim olsaydı 10-20 ad dikerdim satardım..Yada blogumda nasıl dikilir diye anlatmazdım.Elbetteki para kazanmak için dikiyorum.Ama önceliğim tamamen zevk alarak dikmek..!Kişinin beğenmesi,giydiğinde mutluluk duyması..O yüzden sürekli dışarıya dikmiyorum.Neredeyse haftada bir kişi alıyorum.Terzi ya da moda evleri günlük yapıyorlar,sıkıştırıyorlar..Ben diktiğim kişilere belirtiyorum en az 1 ay öncesinden veriniz diye..Dikemezmiyim..!elbette dikerim.1 günde 3 kloş etek dikerim.yada 1 ceket dikerim.Vs..Ama bu rutine döner ve ben hiç zevk almadan sadece iş yapmış olurum..İşte ben bunu yapmak istemiyorum...Tabiki kıramayacağım acil işler oluyor o ayrı..Keşke yetişebilsem..Ama ben tek başına diken biriyim.Üstelik evimden dikiyorum.HErşeyim atölye gibi hazırda değil.Evimin düzeni var,ayrıca haftada 3 gün bir modaevine gidiyorum, haftada 2 gün kursa gidiyorum...!düşünün yani:))yardımcım yokki hemen dikiyim..:)Ayrıca kişinin bedenine göre kumaş fazla gidebilir..Her kumaş kolay dikilmeyebilir..O yüzden facebook sayfasından fiyat vermiyorum arkadaşlar..facebook sayfamın sol yanında ve blogumun en üst sağ köşesinde bulunan mail adresim s.bykylmzr@hotmail.com a mail atark fiyat bilgisi alabilirsiniz..Ama satışa çıkardığım bir ürünün fiyatını tabiki yazarım..

Söylemem o ki çok teşekkür ediyorum sizlere takdir ediyorsunuz,sipariş vermek istiyorsunuz..Ama şimdilik bir butiğim yok.Allah izin verirse oda olacak..Ama yine bu düşüncede,yani dükkanda özel ürünler olacak ama arka planda atölyemde 15-20 parçalık bir kreasyon hazırlayıp vitrinde onları sergileyeceğim.sadece 1 tane olacak..Ama bu ürünlerden 36 bedende alacak,50 bedende ...YAni 36 beden diktiğim birşeyi eğer yakışacağını düşünürsem 50 beden birisinede dikeceğim..elbetteki farklı bir kumaştan:)Ama daha var..

Birde çalışma tarzımla ilgili mail çok geliyor...
Öncelikle aklınızda olan bir model varsa yada sayfamdan beğendiğiniz bir ürün resmiyle birlikte ve bedeninizi belirterek s.bykylmzr@hotmail.com  adresine mail atıyorsunuz.Ben modeli dikip dikemeyeceğimi söylüyorum.(Dikemeyeceğim birşeyi emin olun sizi kandırarak dikerim demem).Kumaş bilgisi,kaç metre gider ve dikim fiyatını veriyorum.Kumaşı siz alıyorsunuz.Yada anlaşırsak birlikte alıyoruz.Benim zevkime güvenip bana bırakanlar da var.Ama ben en iyisi olsun diye çok para harcıyorum:))o yüzden sizin almanız daha iyi..Eğer anlaşma sağlanırsa kumaşınızı alıp beden ölçülerinizi almam açısından buluşuyoruz..Bu konuda çok tereddütde kalıyorum.Çünkü evimden çalıştığım için,hem siz hemde ben herkese güven olmayacağı konusunda hemfikiriz sanırım.Yani kesin anlaşma sağlamadığım birini evime almakta çekiniyorum açıkcası..O yüzden ilk buluşmada dışarıda buluşuyorum.Konuşuyoruz,modeli tam net kesinleştiriyoruz.Ben fikirlerimi,yada tasarımımı sunuyorum.Kaporo olarak dikim parasının en az yarısını  alıyorum..(almak zorundayım çünkü,o kadar uğraşıp,acele ettirip,almayanlar oldu..Zararımda çok oldu..paradan çok zaman zararı)Ve dikime başlıyorum.Dikim aşamasında foto atabiliyorum bazen ..Zaten provaya gelince görüyorsunuz.Provaya evime gelmek zorundasınız çünkü mlz taşıyamam dimi:))genelde 1 prova yeterli oluyor.çok aksi bir durumda 2 prova nadiren..Provada değişiklik yapılmışssa flan yani..Sonra da teslim için geliyorsunuz.Yada karşı ödemeli kargoyla gönderebiliyorum.

Provasız çalıştığım tek ürün bu diktiğim meşhur kloş eteklerimdir..Onlarda provaya gerek olmuyor..Yüksek bel oldukları için..Bel ve etek boyu ölçünüzü verdiğinizde dikip gönderiyorum.Onda kumaşı bende alabiliyorum..Renk söylediğinizde ve zevkime güvendiğinizde tabii..Kumaş ücretinide fiyata dahil ederek söylüyorum..Diğer bütün model eteklerde prova gerekli..Elbise ve üst modellerde kesinlikle gerekli:)

Yani dediğim gibi,benim herkes bende alsın gibi bir derdim yok arkadaşlar..Ben;sadece kendini özel hissetmek isteyenler,Özel dikimin ne olduğunu anlayanlar ve bu yüzden de benimle hazır giyim alıyormuş gibi pazarlık yapmayanlar,Dikilen şeyin sadece ''amaan iki yanından tutturcan işte''mantığında olmadığını bilenler,Diktirdiği şeyin kumaşından,modeline,ve dikiş ayrıntılarının bile özenli olmasını isteyenlerle çalışıyorum.Lütfen ön yargılı olmayın bana karşı..Ne blogum çok okunuyor diye havalandım,nede sayfam çok izleniyor diye..!Hazmedemediğim şeyler bunlar..Eğer hoşnut olmayan varsa ben saatlerce tek tek maillere cevap veriyorum,yorumlara yetişiyorum,hepinizi bilgilendirmeye çalışıyorum,bunlarıda dikkate alsın lütfen..

Biliyorum ki konuşmak ile yazmak farklı oluyor..Ben size bunları konuşarak anlatsaydım beni çok daha iyi anlardınız,şimdi yazdığım için ters konuşmuş gibi algılanabilir..O yüzden kusurumabakmayın..Nacizane dikiş yapmaya çalışan biriyim ben:))))))

Eğer bu postu tamamen sabırla okuduysanız,hakkınızı helal edin:))çünkü zamanınızı baya almış olurum...:)Ayrıca açıklık getirmeyi unuttuğum konular varsa yorumlarınızda yazın lütfen:)

Sabırla okuyanlara çok teşekkür ederim..Okumayanlara da artık bu postu link atıcam..tek tek cevap vermektense:))
hayırlı cumalar...




22 yorum:

  1. Bezmis gibi bir hal gordum sende serapcim :) ama iyi yapmissin boyle bir post hazirlayarak. En azindan sen yeterli aciklamayi yapmis oldun.

    YanıtlaSil
  2. Tarzinizi oldukca begeniyor ve yazdiklariniza kesinlikle katiliyorum. Terzilik ya da ozel dikim yapan bircok kisi var ve her yerde de kolayca bulunabilir. Sizin gibi bu ise gonul vermis, zevk ve ogretme amacli her calismasinda degisik urunler tasarlayan nadir insanlara ihtiyac var ozellikle tesetturlu bayanlar arasinda. Basarilarinizin devamini diliyor size de hayirli cumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba ya bende dün mail atmıştım bi elbisenin fiyatıyla ilgili cevapta gelmedi falan dedim bugün üstünede yazıyı okuyunca kötü oldum ya tabi insan kendi gibi zannediyor herkesi aba yoğunluğunuzu tahmin edemedim şimdiden hakkınızı helal edin.He ben kötü bişey yazmamaıştım onuda belirtiyim sadece fiyat sormuştum bide elbiseye bikaç ekleme yapabilirmiyiz diye sormuştum ama ben sabırla bekleyeyim ozaman :)) ozokandemir@gmail.com sevgiler

    YanıtlaSil
  4. semacım bezmek değilde zamanımı boşa harcamışım gibi geliyor bu tarz olaylarda:)saol cnm

    Furkan:çok teşekkür ederim..anlaşıldığıma çok sevindim..
    özlem: canım lütfen üzerinize alınmayın o kişiler zaten kendilerini biliyor..ayrıca ben kimseyi baz alarak yazmadım bunları.genel şeyler..senin mailini görmedim.blogda posta yorum yapmışssın çünkü:))şimdi baktım.lütfen kötü olma cnm..asıl sen hakkını helal et...tşk

    YanıtlaSil
  5. canım dikişlerin süperler:)
    çok çok beğendim,
    ellerine sağlık canım özellikle dantelli elbise:))
    hayırlı cumalar,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  6. Dikiş sabır isi resmen. Özellikle provada aksilikler çıkınca insanın motivasyonu düşüyor. Dedikleriniz çok doğru bu yazıda tüm sorulara cevap olmuş,hayırlı basarılarınız olur ins...

    YanıtlaSil
  7. merabalar çok güzel ve açıklayıcı bir yazı olmuş gerçekten insanlara tek tek cevap vermek kendini anlatmak zor çok haklısın,ben diktiklerini ve giyim tarzını çok beğeniyorum sen dikmeye ve diktiklerini bize göstermeye devam et kötü yorum yapanlarada aldırma
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. ben okudum! sabırlıyım, yihuu!! :)

    Serapcığım, sen içini ferah tut. Dışarıdan hiç de öyle havalı, kendini beğenmiş gibi durmuyorsun. Öyle düşünenler olduysa da art niyetlerinden olabilir.

    Malesef insanımızda "ben, ben, ben" diye fışkıran bir ego patlaması var. Herşeyde öncelik o olmalı, en çok ilgiye o layık.. Ama bu doğru değil. Herkesin işi gücü var ve mailların, yorumların bir geliş sırası var. Elinden geldiğince zamanında cevaplamaya çalıştığını zaten söylemişsin. Bundan sonra bir sorun olacağını sanmıyorum. Olursa da artık dediğin gibi bu yazının linkini onlarla kibarca paylaşırsın. ;)

    YanıtlaSil
  9. kübranın günlüğü;teşekkür ederim
    adsız...aynen sabır işi cnm..saol canm iyi dileklerin için...
    kübra;teşekkür ederim canm..ben aldırmam ama ısrarla mail atıyorlar ondan yani:))

    serracımm,ayy canım saolasın öyle görünmek hiiiç istemem ama malum insanlar nedense öyle görüyor..oda dediğin gibi art niyetten..
    dediklerine kesinlikle katılıyorum..ayrıca sabrın için çoook teşekkür ediyorum:))))))maşallah..:)))

    YanıtlaSil
  10. yazını zevkle okudum... sana gerçekten çok teşekkür ederim kloş etek dikmeyi öğrendim sayende sen saçma sapan yazı yazanları boşşşverrr bence:)

    YanıtlaSil
  11. Bende yazını sonuna kadar okudum :) herşey gayet açık ve net :) Ben p.tesi gnün umreye gidiyorum Allahın izniyle döndükten sonra buluşmak o güzel meşhur kloş eteklerinden bir tane diktirmek isterim :) Dönünce irtibata geçeriz inşallah. Allah emanet ol...
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  12. kardelen:canım çok teşekkür ederim..
    fikri ala: allah kabul etsin canım dualarında bizleride eksik etme..inşallah beklerim:)hayırlı yolculuklar

    YanıtlaSil
  13. İnternetten alışveriş ilk başladığında da bazı kendini bilmezler çıkmıştı, bence benzer bir durum yaşanıyor.Facebook yoluyla açılan butiklerde ve blog satışlarında inanılmaz bir artış var. Tabiki düzgün kullananların yanında böyle garip kişilerle de karşılacaksın. Ama ben senin kalıcı olacağına ve daha da iyi işlere imza atacağına inanıyorum. Özgün bir tarzın va moda gözün var, kişilere takılma olur mu?

    YanıtlaSil
  14. makyaj cadısı: saol tatlım..anlaşılabildiğime çok seviniyorum..dediklerine kesinlikle katılıyorum.herkes kendi ekmeğini yer..Emeğe saygı sadece istediğim.tekrar çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  15. selam serap hanım acaba ala dergisi sayfasında paylaştıgınz kombinler satılıkmı?eger satılık ise kombini almak istiyorum http://aliyyulala.com/2012/06/05/cicek-acan-klos-etek/ kombinin linki bu beni bilgilendirirmisiniz

    YanıtlaSil
  16. Sonuna kadar okudum :) Sen hakkını helal et, bir sürü şey öğrendim sayende sağolasın Allaha emanet ol...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Serap hanım kardeşim. :) Sayfan gayet açıklayıcı ve bana çok yardımcı oluyor kursa gitmesem kafi yani. Allah yolunu açık etsin. Hep bu çizgide gidersin inşallah.

    YanıtlaSil
  18. sırf bunlarla karşılaşacağımı adım gibi bildiğimden sessiz sedasız dikiyorum bende. Kimseciklere söyleyemiyorum ailem dışında. Seni tam manasıyla anlıyorum yaptığın iş, iş değil bir kere sen bir sanatçısın inişli çıkışlı ilhamlı bir şey ama anlatamıyorsun işte Allah yar ve yardımcın olsun kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  19. merhabalar dosemelık duck kumastan elbıse ya da pardesu ..yelek tarzı seyler dıkılır mı acaba ? kendım dıkecem yenı basladıgım ıcın soruyorum..yanı uygun mu o kumasla bunları dıkmek ..tesekkurler

    YanıtlaSil
  20. selamlar..bı de ben bırsey eklemedık ıstedım yazınıza ..ben yenı yenı ogrenmeye calısıyorum ısteklıyım sevıyorum dıkısı ..ama dıkıse baslayacam dedıgın zaman -herkesın ısıne yarayacak bır konu oldugundan- hemen bıze de bırseyler dıkersın artık denıyor ya da cevrenın ufalk tefek ama zaman alan beklentılerı oluyor..daha baslamadan ınsanlar ıster ıstemez boyle seyler soyleyınce ya da konusu olunca gerıyor bıraz..cunku ben ogrenıp zevkıme uygun kıyafet dıkeyım dıyorum mesela :) tabıkı yapılırda bı bırakın da..bı kendımıze yetelım ..bu benım dusuncem tabı..bı de cesaret ıstıyor ınsanlar satın almak ısterse bı sorun olabılıyor cok tedbırlı olmayı gerektırıyor..yazınızı zevkle okudum..fırsat buldukca gozden gecırıyorum basarılarınızın devamını dılıyorum ..ımkan olsaydı da cok oncelerı ogrenebılseydım umarım yakın zamanda ogrenır ve yenı seyler cıkarırım ortaya ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))Kesinlikle haklısın canım.İlk zamanlar o kadar çok başıma geldiki bu tür olaylar.Sonra sonra herkesi sıraya koydum elimden geldikçe bir tane de olsa birşey diktim.Ama sonu gelmedi:)başa sardık..Bende kusurabakmayın vaktim yok.Ama dikicem diyorum.)Fırsatım olursa dikerim tabii ama o fırsat hiç olmuyo nedense:)..Şimdide artık bulaşmıyorlar bana.Aslında bir yönden iyi birşey.Yaptıklarını beğeniyorlarki senden istiyorlar.Birde böyle düşünmeli tabii:)Sende de böyle olacak eminim.sevgiler

      Sil
  21. Kişiye özel houte couture çalışıyorum insanlar artık maalesef hazır ürünlerle kiyasliyor kişiye özel dikimin ne olduğu bilmeyen cook insan var malesef

    YanıtlaSil

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...