Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

24 Kasım 2011 Perşembe

Makarom sarı,yeşil,mavi,kahve,çikolata bağlar:))))

Nedir?bu yaaaaa..Makaron.Jet sosyetenin tatlı hamburgeri diyen var,Fransa'da doğan  ama bize acıbadem kurabiyesi diye sunulan tatlı mı tatlı bişeyde diyen var.
Aslında itiraf ediyim ben daha tatmadım.Geçenlerde twitterda bir muhabbet gördüm ''makaron olsada yesek'' diye ondan yola çıkarak neymiş bu dedim bide ne görim..!Aman yarabbi!Ne tatlı şeysiniz siz öyle.Ne güzel renkleriniz var sizin.Tamam pek yararlı değil ama;


sicede çok şeker görünmüyorlarmı?Renkler tabiki gıda boyası ama bu öyle her dakika yenen birşey değil ki yani..Neyse merak ettim biraz araştırma yaptım..İlginç şeyler de öğrendim.Birkere baya bi deneyen var bunu evde.ama bence gerek yok çünkü çok zahmetli ve ustalık isteyen birşey...


İkinci olarak bu makaronlar, en güzel dünyanın en eski çay salonlarından Laduree'de yapılıyormuş.
Aslında fransa'da olan Laduree İstanbul'da Bebek (doğduğum ve büyüdüğüm yer)te şube açmış.İstinye park2tada açıcakmış sanırım.Firma sırf bu işi yapıyor makaronlar,şekerlemeler,reçeller...Millet sıraya giriyormuş makaron için yaw..


Birçok aroma kullanılarak çeşitlendirilmiş.Yani en kısa sürede babanneme ziyarete gitmem ve bu makaronlardan tatmam gerek:)Böyle yazınca sanki hiç bulunmayan birşeymiş gibi  oldu:)neyse merak ettim bir ben mi Fransız kalmışım:))yoksa çoğu kişi biliyormuydu?diyerek makaron hikayemi sonlandırmak istiyorum..Hatta şarkı bile söylüyorum makarena yı makarona çevirdim:)Eğer daha detay isterseniz de;

1 - Makaron nedir? Türkçeye bademli kurabiye olarak çevrilen makaron, Venediklilerin Rönesans döneminde deniz yolculukları sırasında uzak diyarlarda keşfedip uygulamaya başladıkları bir kurabiye.

Fransız kurabiyesi olarak bilinen makaron, İtalyan Medici Ailesi’nden Catherine’in Fransa Kralı II. Henri ile evlenmesi sonucu Fransa’yla tanıştı. Makaroni İtalyanca kökenli bir kelime ve ‘ince hamur’ anlamında.
2 - Makaron hangi malzemelerden yapılıyor? Yumurta akı, pudra şekeri ve badem tozu makaronun olmazsa olmazları... Bunun yanı sıra makaronun çeşidine göre fıstık ya da fındık tozu (fıstık ve fındığın öğütülmüş hali) kullanılabiliyor. Diğer kurabiye çeşitlerinde olup da makaronda olmayan şey ise yağ. Yağ, makaronun sadece arasındaki kremaya konuluyor.

3 - Kaç çeşit makaron var? Çikolatalı, fıstıklı, çilekli, limonlu, lavantalı, güllü, frambuazlı... Meyve aromasıyla makaron çeşitleri artıyor.

4 - Güllü ve lavantalı makaron nasıl oluyor? Lavanta çiçeğinin ve gülün öğütülmüşü makaronun içine ve arasındaki kremaya konularak yapılıyor. Türkiye’de pek yapılmasa da Fransa’da çok yaygın.

5 - Nasıl yapılıyor? Yumurtanın akı köpürtülüyor, içine pudra şekeri ve badem tozu ilave ediliyor. İstenilen kıvam tutturuluncaya kadar çırpılıyor. Hazırlanan karışım sıkma poşetlere konularak tepsiye sıkılıyor ve fırında pişiriliyor. Sonra üzerine çikolata, limon, çilek, frambuaz aromalı krema konularak, üstüne diğer makaron kapatılıyor. Aynı hamburger gibi. İki kurabiye arasında krema var.

6 - Makaronun olmazsa olmazı nedir? Badem tozu ve fırfırlı etekleri... Makaronun kıvamı tutturulmazsa kenarında ‘fırfır etek’ diye tabir edilen kıvrımlar olmuyor.

7 - Makaron yapmanın nesi zor? Makaron yapmanın en zor tarafı yumurta akının kıvamında köpürtülmesi. Eğer kıvamı tutmazsa kenarları kıvrımsız olur ve kurabiyeler patlar. Biraz tecrübeye ihtiyaç var.

8 - En çok hangi makaron yeniliyor? Kadınlar çikolatalı, erkekler ise fıstıklı olanı tercih ediyor. Fıstıklı makaron yiyen ‘Baklava yemiş gibiyim’ diyor.

9 - Makaronun acı badem kurabiyesinden farkı nedir? İkisinin de dışı çıtır çıtır ama makaronun içinde çikolata ya da çeşidine göre krema var. Acı badem kurabiyesine göre daha tatlı.

10 -Makaron kaç günde tüketilmeli? En fazla üç gün saklanıyor. Ömrü üç günü geçen bayatlıyor. Makaronu yaptıktan sonra hava almayan bir teneke kutu içinde saklamak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...