Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

1 Nisan 2013 Pazartesi

Burda dergisi,Ölçü tablosu kullanımı..!

Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımda sizlere facebook sayfamda bir takipçimin sorusu üzerine Burda dergisindeki ölçü tablosunun açıklamasını yapmaya çalışacağım.Belki aranızda ölçü tablosunun içeriğini bilmeyenler vardır.Umarım faydalı olur..Konuya gelirsek..

Bizim Türkiye beden ölçülerinde en çok duyduğumuz,ve avrupa standartlarına uygun olan 34-36-38-40-42.... ya da sıklıkla hazır giyimde (triko,penye gibi ürünlerde)S,M,L,XL bedenleridir.

Burda dergisi Almanya çıkışlı olduğu için, yurtdışı beden ölçülerine daha uygun , göre kalıplar üretiyor.Yani her milletin beden yapısı farklı malum.Örneğin ;Türk kadını genelde orta boylu,basenli,kısa bacak boyuna ,kısa kola sahipken,almanya kadınları,uzun boylu,yapılı,uzun bacaklı,japonlar ise genelde kısa boylu ve minyon tipli kişilerdir.Bu sebepten dergi eğer türkiye'de olsaydı,bizim kalıplarımıza göre belirlenirdi.Ama Burda dergisi,dünya çapında bir dergi olduğu için her bedene uygulabilecek ürünler sunabiliyor.Bu nedenlede sadece 34,36,40,42... bedenlerin yanında 68,72,76,80.. veya 17,18,19,20 bedenlerinide kalıplandırıyor.Kafanız karıştımı bilmiyorum ama son iki beden örneklerinin normal standart bedenlerden farkı yok:) yani ufak bir işlem yapmanız gerekiyor sadece.Altta anlatıcam merak etmeyin:)

Alttaki resimde, burda dergisinde modellere toplu bakış bölümünün ya en başında yada sonunda olan tabloyu görüyorum.Nadiren bazı dergilerinde koymadığı da oluyor bu sayfayı. Gördüğünüz gibi,

*uzun boylu bayanlar(1.76 ve üzeri boyu olanlar),
*kısa boylu bayanlar (boyu,1.60 ile 1.68 arası olanlar) (aslı türk kadınının kullanması gereken beden tablosu)
*normal boylu bayanlar (1.68-1.76 arası olanlar) (çoğunlukla kullandığımız beden tablosu)(almanlar için normal boy tabii:)



diye tabloları ayırmıştır dergi.Burada hemen hemen hepimiz, normal boylu bayanlar tablosunu yani avrupa standartlarının belirlediği ölçüleri (34,36,38,40,,) kullanıyoruz.Ama gerçekte kendimize uyan beden kalıbını çalıştığımızda kolun oturmama,bacak boyunun kısa olması,omuzdan bele olan ölçünün aşağıda kalması gibi sorunlar olmaz.Fakat derginin kötü yanı genelde standart bedenlere göre kalıplar verir.Diğer beden numaralarında pek model olmaz her sayıda.Tabii kalıpla oynamayı bilenler için sorun yok.Yani ben her kalıp çıkardığımda mutlaka beden ölçülerine göre kalıbımda düzenlememi yaparım.

Gelelim bedenimizi bulmaya.Örneğin,34 beden birisiniz.Yani ölçülerinizi alttaki standar beden tablosundan baktınız ve en  yakın 34 bedene uygun.Aslında normal boysanız 34 beden kalıbını,
kısa boylu iseniz 34/2=17 beden kalıbını,
uzun boylu iseniz 34*2=68 beden kalıbını çıkarmanız gereklidir.

Yani kısa boylular normal bedeni 2 ye bölerek kalıbını,uzun boylular da 2 ile çarparak kalıbını bulabilir.


                           Üstteki notta görüyorsunuz, gerçekten basit bir şekilde anlatmış dergi.

Benim boyum 1.63,ama beğendiğim modelde 17 beden yazmıyor.standart beden numarası 34 beden var napıcam?derseniz.normal 34 bedeni çıkartıyorsunuz.sadece boyu size göre uzun olur.

Ya da boyum 1.60 seçtiğim modelde 68 beden var standart beden yok  derseniz?yine 68 modeli çıkarabilirsiniz.Oda 34 beden demektir.Sadece boy ölçüleri uzun olur.Sorun olmaz.

Belki çok karıştı ama kısacası.modeli beğendiniz ama bildiğiniz beden yazmıyor diye vazgeçenler için söylüyorum vazgeçmenize gerek yok:))

yani modeller genelde 34 bedenden başlayıp 36,38,40 ... gibi gider.Sizde beğendiğiniz modelin ölçülerinize uygun  çıkartabilirsiniz.
 

            


Bayağı zorlandım anlatırken açıkcası ama umarım başarabilmişimdir.Bol dikişli günler arkadaşlar:)
Kalın sağlıcakla
Sevgiler
Serap büyük yılmazer



15 yorum:

  1. Dip notda benden olsun. Burda dergilerinden kalıp çıkartırken modelde kullandıkları kumaş cinsi önemli bir ayrıntıdır.
    Bu nedenle modelde hangi kumaş kullanılmış yada eş değerleri nedir dikkat edilerek kesilmeli farklı bir kumaş tercihi yapıyorsanız kalıp ile beden ölçüleri mutlaka karşılaştırılmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle doğru.teşekkür ederim bu ayrıntı için:)

      Sil
  2. Ben 25 senedir dikiş dikiyorum. Burda dergilerinden çok yararlanmışımdır. Sizde ölçü tablosunu bilmeyenler için çok güzel anlatmışsınız.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. En son resimde ki model hangi dergi acaba sayısıni şöyleye bilir misiniz anlatım için tsk ler

    YanıtlaSil
  4. çok faydalı oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. süper bir blog, bayıldım doğrusu
    zehra ne yapar dan geze geze buraya kadar geldim :)

    YanıtlaSil
  6. BLOGU YENİ KEŞFETTİM BENDE BİR DİKİŞ BLOGERİ OLARAK TAKİBİME ALIYORUM SİZİ :)BU ARADA 2 Cİ MODELİN KALIP VE SAYISI NEDIR ACABA?

    YanıtlaSil
  7. 123 gelinlik hangi burdadan ay ve yılını söylerseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  8. 123 gelinlik burdanın hangi sayısı ay ve yılını söylerseniz çok sevinirim. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Çok açıklayıcı olmuş. Elinize sağlık. (:

    YanıtlaSil
  10. Çok faydalı bir yazı olmuş , mantığını kavradım sayenizde , teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. Giyim kalıpları kumaşı kullanma konularında kendımı gelıştırmek istiyorum. Herhangı bir kalıp bilgim yok. Kumaş cınsı bılmıyorum... Yardımcı olacak bır dergı kıtap site önerirseniz çok sevınırım.

    YanıtlaSil
  12. ben yeni dikis dikmeyi istiyorum ama nerden baslicami bilmiyorum elbise dikmek istiyorum ama kalip nasil cikar hic bilmiyorum yardimci olursaniz tskr ederim

    YanıtlaSil
  13. Nasıl faydalandım anlatamam çokk teşekkürler emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...