Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

1 Temmuz 2012 Pazar

gezelim,görelim marmara ve ege..! part 1

merhaba arkadaşlar,
10 günlük bir aradan sonra nihayet güzel istanbul'uma geldim.Seviyorum ben bu şehri yaaa..!Bu tatilde baya bir gezdim.
hem kültürel hem de görsellik açısından ufkum çok genişledi diyebilirim.O kadar foto varki (yaklaşık 1000) hangisini paylaşıyım bilemedim.
Herşeyi çekmişim yani..Zaten bir postta anlatmam mümkün değil:)Sizde keyifler nasıl bakalım?Tatil boyunca teknolojiden kopmak istemedim.
Twitter'dan paylaştım.Yeni keşfettiğim şeyleri,ya da yerleri anında paylaşmak istedim.Ama bazı yerlerde tel çekmedi..Hem zaten eşimde artık yeter dedi:)
Anladım ki gerçekten insan paylaştıkça paylaşası geliyor.Yani blog yazmak gerçekten böyle birşeymiş.Sanki işimmiş gibi sorumluluk hissediyorum:)
Açıkcası ilk zamanlarda paylaşmaya çekindim.YAni yanlış anlaşılmaktan korktum diyebilirim.Çünkü bu durumlar yani resim paylaşma flan,kaba tabirle hava atmak  gibi algılanabiliyor.Bu şekilde anlaşılmaktan çok korktum ve bir ara kestim yayınlamayı.(eşimin de uyarılarıyla)Çünkü benim yayınlama
amacım tamamen heyecanımı paylaşmak.Keşfettiğim şeyleri sizlere de göstermek.Eğer bu konuda yanlış anlayanlar varsa beni kusurumabakmasınlar.
Ayrıca sayfa mesajlarına ve maillere de cevap veremedim.Ama en kısa sürede dönücem inşallah.
Gelelim nacizane tatil anılarıma..
Tatil rotamız böyleydi..

Bu sene biraz kültür turu yapmak ve de marmara bölgesini dolaşmayı tamamen bitirmekti amacımız.İstanbuldan çıktık,Tekirdağ flan derken çanakkale Seddülbahir ilçesine vardık.
Aslında çanakkale zaferinin birebir yaşandığı ve tarihin kokusunun hala gitmediği yer.Anlatsam roman olur denilebilinicek bir yer.

üzerimdeki pelerini tatile çıkmadan 2 saat önce diktim:)o kadar işime yarayacağını hiç düşünmemiştim.tril tril..daha renki desenli kumaşlarla hem plajda hem de günlük hayatta rahatlıkla kullanılabilir.yakında bunlardan yapıp sizlerede sunmayı düşünüyorum.

eceabat seddülbahir ilçesi,ege denizi ile marmara denizinin birleşim yeri aslında.Yani isterseniz ege denizine girin isterseniz marmara:)
Öncelikle seddülbahire gelmeden alçıtepe köyünden geçiyorsunuz.Burasıda turistik bir yer.Malum çanakkale'nin her yanı şehitlik,abide doludur.
Bizde elimizden geldiğince dolaştık.Öncelikle alçıtepe köyündeki Çanakkale zaferinin aynı zamanda ses ve görüntüyle bütünleştiği resim sergisine gittik.Tarihi anlatan onca resim,tarihi kalıntılar flan sergilenmiş burada.Dolaşırken her bölümün müziği de farklı.Giriş 3 tl..

Resimlerde de görüldüğü üzere oldukça zengin bir arşiv.

Buradaki ilk kültür turumuzdan sonra,aynıu köyde yol üzeri yemek yenilecek mekanlara uğradık.Genelde gözleme ve yayık ayranı,tekirdağ köftesi,

kasap köftesi ve çanakkalenin meşhur peynir helvası hakimdi.Biz ilk denememizi gözleme ve yayık ayranından yana kullandık.oldukça büyüktü ve de leziz.

Daha sonra sağlı sollu küçük çanakkaleye özgü hediyelik eşyaların olduğu tezgahlardan ufak tefek hediyeler aldık.

Ve burdan seddülbahir köyüne
kalacağımız pansiyona geçerken Abide ye de gidelim dedik.Çanakkalenin her iki yakasından görülebilen bir konuma sahip şehitlik abidesi.Biraz yukarı yürüme yolu var.

Ama dehşet yüksekte bir yer.Malum rüzgarlar da vardı.Resmen uçuyorduk.AMa mükemmel bir konumda ve bütün çanakkale bizim sayemizde ayakta hissiyatını kesinlikle veriyor.
veee..kalacağımız köye ulaştık..Bu köyde öyle otel flan yok.Bildiğiniz köy..Tarihi çok derin ve uzun.Açıkcası yazılarak anlatılacak gibi değil.Gidip,yerleri görüp,yaşamanız gerekli.

Zaten burayı seçmemizin sebebi de bu.Çünkü anladık ki öyle gidip bir otelde kalmak,1 haftayı aynı yerde geçirmek bize göre değil.Bu şekil kafa nereye biz oraya tatil modu
en güzeli.Tabiki tercih meselesi biz böylesinden hoşlanıyoruz yani.Neyse kaldığımız pansiyonun sahipleride arayıpta bulamayacağız bir bilgiye sahip çok iyi insanlardı.
Tarihi bu kadar sahiplenen ve seven kişiler tanımamıştım hiç.Pansiyon zaten adeta bir müze..Çanakkale zaferinden kalma,bir sürü parça bulabilir ve dokunabilirsiniz.Hatta
her misafirine giderken o tarihten kalma denizden çıkarttığı kurşunlardan veriyor saolsun.

Pansiyonun konumu,manzarası vs.için buradan yada buradan sayfasına bakabilirsiniz.

Aslında bir gün kalacağımız yerde 2 gece 3 gün kaldık:)çünkü bitmiyor gez gez..O kadar çok yer vardıki..Hepsini birden gezmiş gibi olmak ve savaşı gerçek atmosferinde yaşamak için dünyada bilmiyorum ama türkiye'de ilk olan
Başbakanımızın 2 ay önce açtığı çanakkale destanı tanıtım merkezine gittik.

Nasıl anlatıyım bilemiyorum.Çünkü kelime yok anlatmaya ..muhteşeeeeeeeemm..!muhteşem..!sinema gibi ama 5 boyutlu.yani görüntü odaları var 3 boyutlu izliyorsunuz ama üzerinde bulunduğunuz
platformlar da ona göre yapılmış.her sahnede ayrı .Yani gemiden ilk topu atıcaksınız mesela..Geminin içindesiniz gemi hareket ediyor altınızdaki platform hareket ediyor.
Savaşın başlangıcından sonuna,arada geçen olaylara kadar,çanakkale destanını kısaca anlayabileceğiniz 11 odaya giriyorsunuz.KEsinlikle ve kesinlikle herkesin gitmesi gereken bir yer.
Bu merkezin alt katlarında yine müze var.orada da tarihi eserler sergileniyor.

peki ben ne buldum..orada bile dikişle ilgili objeler dikkatimi çekti..savaş zamanı askerlerin kıyafetlerinin dikildiği dikiş makinaları,yüksükler..hatta üniformaların düğmeleri vs...vardı.

hepsi harika.
Çıktığımda sanki savaşı yaşamış gibiydim.Tabiki onlarca kahramanımızın yanında benim hissiyatım sıfırdı.Ama hem gurur duydum,hemde üzüldüm.Rabbim topraklarımızı canlarıyla koruyan
ve bizlere armağan eden bütün şehitlerimize rahmet eylesin.Amin

Pansiyonun sahibi ayaklı tarih kitabı gibi.Çanakkale zaferi ile ilgili ne sorarsanız hikayesi ile anlatıyor.Zaten sırf bu yüzden çanakkale savaşının gerçekleştiği seddülbahirde yaşıyor.

Dedim ya bitmez bu hikayeler..bu yazının devamı diğer yazıda olacak inşl..Şimdilik bu kadar ..ne kadar anlatsam az kalır.Çok kısa kısa geçiyorum.
kalın sağlıcakla...

1. pelerin yaparsanız talip olurum bende diktirmeyi düşünüyordum yaz için ..

2. Güzel gezmişsiniz Serap. Yazıların devamını bekliyoruz. Ayrıca pelerin uygulamanı da beğendim, güle güle giy.

3. çanakkale enteresan.rehberle gezseydiniz keşke.o zaman daha başka oluyor.orayı gezdikten sonra sarsılıyor insan.her vatandaşımızın orayı görmesi lazım kesinlikle..

4. deryanın kuzusu:çok yakında merak etmeyin:))
    minecim evet baya bir gezdim bir dünya yer ama yazmaya üşendim kısım kısım anlatmaya çalışıyorum işte..pelerin ise süper bu yaz kesinlikle favorim..
    güzel şeyler dükkanı:kesinlikle görülmeli gerçekten..rehbere ihtiyacımız kalmadı şansımıza kaldığımız yerin sahibi bi dünya rehbere bedeldi..saolsun çok yer gördük:

5. süper bir post olmuş bizde kilitbahir köyündeyiz şimdi, 2 gündür gezdiğimiz yerleri yazmışsın :) kesinlikle simülasyon gösterisi muhteşemdi görülmesi gereken yerlerden :)

6. Merhabalar Peleriniz harika. Lütfen en kisa zamanda nasil diktiginizi ve hangi tür kumas kullandiginizi yazar misiniz? Simdiden tesekkürler.

7. bir çanakkaleli olarak sizden memleketimi dinlemek harikaydı yazılarınızın devamını dört gözle bekliyorum resimlerle birlikte ve pelerin çok hoş özelliklede benim gibi tesettürlü bayanlar için rahat ve güzell

8. hem ismimiz aynı hem tatil anlayışımız hem de hayallerimiz. sizi bulduğuma çok sevindim hayallerinizin gerçekleşmesini diliyorum :)

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...