Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

6 Temmuz 2012 Cuma

gezelim,görelim marmara ve ege..! part 2

Merhaba,
Evet..Kaldığımız yerden devam edelim.Eğer ilk olarak bu yazıyı okuyorsanız öncelikle buradaki postu okuyun ki devamını anlayabilin derim.
En son görüntüleme merkezinden çıktık ve h. bey bizi savaşın geçtiği yerlere getirdi.

Anzakların,avusturalyalıların flan savaş sonrasında ölen askerleri için yaptırdığı
şehitlikleri vardı.Aslında ölen şehitlerin çok hazin hikayeleri var.Pansiyonda yemek yediğimiz yerde çanakkale zaferi ile ilgili bir dünya kitap var ve onları okumak için
uyumak istemiyorsunuz.

anzakların tv de görmüşsünüzdür her sene gelip toplanıp kendi şehitlerini andıkları bir yer vardır.

Bu kadar gezintiden sonra tatil amacında birde denize bakalım dedik:)Kaldığımız seddülbahirin koyunun kumsalı taşlı çok az kumsalı var.Öneriler üzerine çok yakınındaki teke koyuna gittik.

Ama allah'ım..!Ege denizinin en güzel yeri diyebilirim..Süperdi.Buranın denizinin en önemli özelliği kıyıya yakın çok batık olması..Yani savaş zamanınnın batan gemilerini çok uzaklaşmadan görebilirsiniz.

Dedim ya her adımda tarihi yaşıyorsunuz diye.Kıyıda yürürken kayalıkların arasına baktığınızda o zmandan kalma bir parça bulmanız mümkün.Nitekim biz bir fransız kurşunu bulduk.Zamanında
ingilizler flan savaştan çekilirken bütün cephanelerini patlatarak çekilmişler.o yüzden yüzlerce mermi,top mermiler flan var..

Teke koyuna gelirsek..Kimsecikler yok diyebilirim.biz ve 1 aile daha vardı.Denizde o kadar temiz ve sığdı ki..git git hala dizlerinde:)

Su altı görüntülerimizi de çektik ama foto makinasından bilg aktaramadık bir türlü..artık bunlarla yetinices:)
Gel gelelim bitmez çanakkale..Daha bir sürü foto ve yer var ama artık anlatamıcam:))
3.gün çıktık seddülbahirden Behramkale yani Assos'a doğru yola çıktık..Feribotla karşıya geçtik..

Yol üstünde bir yer keşfettik.Karnımızı doyurduk.Süperdiiii..

bu manzara eşliğinde yedik yemeklerimizi..

uzun uzun yolları aştık ve akşam varabildik assos'a..Küçük bir sahil kasabası düşünebilirsiniz burayı.Yukarıda dağın tepesinde bir yeri var birde,iskelesinin orda. neyse hemen kalacak bir yer ayarlayalım dedik.
Sadece burada yer vardı şansımıza:)

balıklar eşliğinde sabah kahvaltımızı yaptık..
burası açıkcası bodrumun minyatürü gibi..Taşlı kumsal ve iskeleden girebiliyorsunuz.Bizim girebileceğimiz bir yer yoktu o yüzden ordan çıkıp bildiğimiz bir yere yani Erdek-ormanlı köyüne gitmeyi tercih ettik.yolda çanakkalenin birçok ilçesine uğradık ve oranın meşhur tadlarını denedik.en sonundada ormanlıya geldik...

erdek ormanlı köyünü anlatmıştım bu postumda...
öyle böyle derken 9 günlük tatil için dönüş yoluna girdik..oradan dönerken her seferinde yaptığımız şeylerden birincisi,
yol üstündeki köfteci yusuf zincirlerinden birisine uğrayıp muhteşem köfteleri yemek...

şiddetle tavsiye edilir.Bir kere deneyin,doyamıcaksınız..
ikincisi de;gemlikten geçerken muhakkak zeytin merkezine uğrayıp yeşil,siyah zeytin ve zeytinyağı almak...

Kusurabakmayın kısaltmak zorunda kaldım.gerçekten uzun uzun anlatmak zor ...Ama bu kadar bile okuduysanız tebrikler:))ve çok teşekkürler...Umarım yolunuz düşerse bir gün buralara uğrarsınız..Ve memnun kalırsınız:)Allah nasip ederse haftaya da sakarya-karasu ya gidicem.hem annanemi ziyarete,hemde kuzenlerle tatile..
Herkesin gönlünce gezmesi dileğiyle..